Panic report published on the price of oil in UAE, newspaper closed, know what was the report? – न्यूज़लीड India

Panic report published on the price of oil in UAE, newspaper closed, know what was the report?


Al Roya newspaper closed

According to the report, this story on oil prices was published by a newspaper named Al Roya, but soon after the story was published, strict questioning was given to all the editors till the beginning and within a week the first dozen journalists were sent to the newspaper. was thrown out of the country and then the newspaper itself was closed. The newspaper’s publisher, Abu Dhabi-based International Media Investments (IMI), said a new business channel would be launched in collaboration with CNN. However, nothing has been said by the company on the closure of its newspaper. However, eight people who are closely related to the incident and have direct knowledge as to why all the people have been fired from their newspaper jobs, told the Associated Press that many people have jobs in the UAE for gas. Immediately following a story published on prices.

Newspapers have no freedom

Newspapers have no freedom

At the same time, no information has been given about these people who gave full information to the Associated Press about the incident, because action can be taken against them, because there is such a thing as freedom of the press or freedom of speech in the United Arab Emirates. No and the UAE government controls the media. At the same time, there is self-censorship among journalists at local outlets, whose job is to publish only good news about the UAE and not a single negative news is published in local newspapers. At the same time, a lot of publicity materials are given to the western media by the government, so that the good things of UAE are promoted in the western countries and more and more tourists reach the country and UAE spends crores of rupees on the media of western countries for this. Is.

liberal trade with repression

liberal trade with repression

Katherine Groth, Middle East research analyst at the Washington-based group Freedom House, said the “UAE continues to repress itself, describing itself as a liberal and open market for business,” the Associated Press reported. He said that, “There is widespread censorship and there is censorship online and offline too. … It limits the work that journalists are able to do.” However, the newspaper company IMI declined to comment on the story published a few weeks before the announcement of Al Roya’s closure. The company has put more emphasis on launching CNN Arabic Business in collaboration with CNN.

The newspaper was established in 2012

The newspaper was established in 2012

Let us tell you that the name of the newspaper is Al Roya, which means ‘target’ in Arabic and it was established in the year 2012 and this newspaper was founded three years ago by its company to provide local and global news to Arab youth. IMI had rebranded. At the same time, the IMI company is owned by Sheikh Mansour bin Zayed Al Nahyan, the billionaire brother of the President of the United Arab Emirates, who also owns the British football club Manchester City. Major outlets of IMI include The National, an English-language broadsheet newspaper, and Sky News Arabia. Although this newspaper runs entirely on the official line of the UAE government, its specialty has been to publish business news in depth. At the same time, the company’s employees said that, this story was published because people in the city were discussing it a lot due to the increased energy prices in the summer month and that is why the story was published.

Why the price hike in UAE?

Why the price hike in UAE?

Let us tell you that the United Arab Emirates has abolished subsidies on oil products and UAE is the only country among Arab countries that has abolished subsidies, so there is resentment among the people. The government says that the Ukraine crisis has had an impact on the country and that is why these steps have been taken, but public displeasure has been seen about this decision of the government. At the same time, the government has also closed many more public welfare schemes, about which the public is also angry and the same story was published in Al Roya newspaper. Several local people were interviewed in the story, in which people said that they have reduced their expenses to save. Some citizens living near the border with Oman have said that they went across the border to get their cars refilled, as previously they had to pay only half to get oil filled in the United Arab Emirates. People coming from Oman to get oil filled had extra tankers installed in their cars.

Story spread like wild fire

Story spread like wild fire

Al Roya newspaper published this story on 2 June and then the story spread to the United Arab Emirates towards wildfire, especially the talk of refueling from across the border started happening all over the country. However, the article was taken down from the website within hours and was never printed. Several employees associated with the article were called to the office a few days later. According to people familiar with the events, he was suspended from work and representatives of IMI and Al Roya and every single person involved in the creation, editing and publication of the story was interrogated for several hours. And then a week later, everyone involved in publishing this story was given an option to either resign themselves with additional benefits, or else they would be terminated. According to a copy of one such letter obtained by AP news agency, the signatories of the resignation letter had promised not to disclose anything about the reasons for their dismissal or criticize the publication. Top editors were also among the eight people forced to resign. At the same time, a week after everyone resigned, IMI CEO Nert Bauern visited the newsroom for a unanimous meeting.

What happened in the newsroom meeting?

What happened in the newsroom meeting?

Although there was no longer any fear of the employees going to the meeting, the senior managers of IMI had assured the employees over the past year, that their jobs were secure as the editorial focus of the newspaper was mainly commercial. Focuses on coverage. But, during the meeting, the CEO announced the closure of the newspaper and the opening of a new business channel in Arabic language in collaboration with CNN, after which all the employees of the newspaper lost their jobs in one stroke. According to the report, these employees have been given salary for a few months.

A note to our visitors

By continuing to use this site, you are agreeing to our updated privacy policy.

%d bloggers like this: